Közép-Adria, Kornati-régió
Túrabeszámoló és kedvcsináló
2022. június 25 – július 02.
Közép-Adria, Kornati-régió
2022. június 25 – július 02.
Közép-Adria, Kornati-régió
Sukosan > Veli Rat > Piskera > Sibenik > Tribunj > Zut > Sukosan
kb. 180 tengeri mérföld
Az útvonalunkat megnézheted IDE kattintva a Google térképen.
Létszám: 8 fő
Hajó: Beneteau Oceanis 43 (2009)
Videós összefoglaló:
Ezúttal a Kornati-régióban tettünk egy kört, ami szintén teljesen más élményt nyújt, mint az Adria északi vagy déli része.
Itt sokkal természetközelibb élményben, és kisebb nyüzsgésben lehet részünk.
A szombati hajóátvétel Sukosan-ban tartogatott pár kisebb fennakadást, de a charter-cég személyzete segítőkész volt, és a jelzett problémákat többé-kevésbé (de inkább többé) orvosolták.
Járt is a hozzánk kirendelt embernek egy palack jó Magyar bor 🙂
Vasárnap Veli Rat öble felé vettük az irányt. Enyhe szélben, ami leginkább szemből fújt, így motorozva.
Veli Rat egy Kornati-kör alkalmával kissé kiesik, sokkal északabbra van, mint a többi célpont, de megérte. Megérte a szárazföldről látni az Adria legismertebb világítótornyát, ami mellől egy csodás naplementében volt részünk, valamint a Veli Rat öböl másik oldalán a türkizkék vízéről ismert Sakarun öböl egy kiváló strandoló hely 😎
Az esténk kicsit érdekesre sikerült, mivel a Dugi sziget északi felén teljesen elment az áram. Idefele láttunk egy hajót horgonyozni pont egy vízalatti elektromos vezeték felett, ahol egyébként tilos. Tábla is jelzi, a térkép is... talán köze lehetett az áramkimaradáshoz? 😃
Hétfőn a Dugi sziget külső oldalán mentünk déli irányba Piskera kikötője felé. Indulás után még a hajóval is megálltunk a Sakarun öbölben egyet strandolni 😎
Út közben meg szerettünk volna nézni egy barlangot, de sajnos a gyenge délies szélben is annyira hullámzott a tenger, hogy a gumicsónakkal nem tudtunk volna biztonságosan bejutni a barlangba, így csak fordultunk egyet előtte a hajónkkal, majd folytattuk az utunkat a kellemes, de sajnos szemből érkező szélben.
A piskerai kikötés előtt még bementünk a Telascica Nemzeti Parkba és körbekerültük. Nagyon szép és nyugodt környezet. Csak ajánlani tudom. Itt nem álltunk meg, mert akkor ide is meg kellett volna venni a nemzeti park belépőt, viszonylag sok kunáért.
Ezt követően kikötöttünk Piskerán. Nagyon hangulatos, természetközeli hely. A dombtetőről itt is nagyon szép napnyugtát néztünk végig, majd egy nagyon jót vacsoráztunk az étteremben.
Ez a rész gyakorlatilag lakatlan. Komoly logisztika idejuttatni bármit is.. ennek következtében a vacsora.. hát.. nem volt éppen pénztárca barát. De a minőségre nem lehetett panaszunk, ahogy a kiszolgálásra sem.
Ez volt egyébként a túránk leghosszabb napja: összesen majdnem 55 tengeri mérföldet hajóztunk.
Kedden élénk és egyre élénkülő szélben vettük az irányt Sibenik felé ⛵
Kiváló élményvitorlázásban volt részünk ⛵
Sibenikben végül nem a marinába, hanem a várospartra kötöttünk ki. Ennek is van egy utánozhatatlan hangulata 🙂
Ráadásul közel volt a strand és az óváros is.
Kikötés után a csapat elment strandolni, én pedig a hajónk mögötti bárban pótoltam a napi folyadékveszteséget némi sörrel 🍺
Majd következett egy kis városnézés. Sajnos az óváros főtere egy rendezvény miatt tele volt lelátókkal, nagyrészt le is volt zárva. De a város felett a várból a kilátás kárpótolt minket ezért.
Szerdán a tervek szerint Primosten lett volna a célpontunk. Ez egy nagyon szép és hangulatos kisváros, aminek az óvárosa egy pici (ma már) félszigeten fekszik.
Ide időben kell érkezni, mert nincs marina, csak a várospartra (vagy bójára) lehet kikötni és nincs túl sok hely.
Sajnos későn tudtunk elindulni az erős délies irányú szél miatt, aminek a hullámai még koradélután is megmaradtak. Nem lett volna kellemes szembe menni velük, és a 14 órai indulás miatt kérdéses volt, hogy lenne e helyünk. Így az északra lévő és közeli Tribunj városkát vettük célba, kényelmes hátszélben ⛵
Nem bántuk meg! Sokkal kisebb, mint Primosten de hasonlóan hangulatos hely. Sajnos nem az óváros partjára (és gyakorlatilag közvetlenül az éttermek teraszára) kötöttünk ki, hanem a kikötőben. Sokkal hangulatosabb lett volna. De cserébe a szokásosnál is nívósabb vizesblokkok fogadtak minket a marinában.
A városka felett magasodó dombon lévő templom mellől ezúttal is pazar napnyugtát csodálhattunk meg 🌅
Vicces volt feljutni.. egy széttúrt és építés alatt álló útnak nem nevezhető valamin 🙂 A másik oldalról egy vadonat új kikövezett út vezetett fel.. de a Google térképe erről még nem tudott 🙂
Vacsora után még tettünk egy kört a hangulatos óvárosban.
Csütörtökön a Zut szigeten lévő ACI Marina felé vettük az irányt. Motorláztunk.. azaz vitorláztunk, de mivel gyenge volt a szél, mellé rásegítettünk a motorral is, hogy haladjunk.
Zut-on a terveink szerint bójára kötöttünk és így is töltöttük az éjszakát.
Vízre tettük a gumicsónakot és kimentünk a Festa nevű étterembe vacsorázni. Nem meglepő módon az árak itt is húzósak voltak, de nagyon hangulatos volt a hely, kifogástalan volt a kiszolgálás és az ételek is.
Vacsora után az étterem közvetlen vízparti bárjából csodáltuk a lenyugvó nap fényeit.
Használhattuk az étterem fürdőjét is, így nem kellett elmennünk a kikötő vizesblokkjába. Az állunk leesett, amilyen az étteremé volt.. simán elmenne egy 4 csillagos hotelben is.
Ezeket követően két körben visszamentünk a csónakkal a hajóra és nyugovóra tértünk.
Pénteken sajnos már vissza kellett indulni a bázisra, Sukosan-ba.
Délről kerültük a Pasman szigetet, aminek a déli csücskénél egy kis öbölben lehorgonyoztunk egy strandolásra.
Az utunkat folytatva, Biogradban szerettem volna megtankolni a hajót. Reméltem, hogy itt nem kell még sorba állni a kútnál. Nem jött be. 4-5 hajó várakozott a kútnál, így mentünk tovább.
16 óráig vissza kellett érnünk Sukosanba. A csapat egy része szombaton korán indult haza, így mindenképp le kellett tudnunk a hajó-visszaadást még pénteken.
Hamar visszaértünk a felélénkülő szélben. Sajnos már fürdésre nem volt mód az erősödő hullámzás miatt.
Sukosan-ban is kellett várni a benzinkútra, de nem túl sokat. 16-18 csomós ¾ irányból elfújó szélben kellett kikötnünk a tankoláshoz, majd a kikötőhelyünkre is.
Mindkettő gond nélkül sikerült.
Amíg vártuk az emberünket a hajóleadáshoz, panorámás kilátásunk volt a benzinkútra és az érkező hajókra. A gyengülő szélben egészen elképesztő manővereket és rengeteg hibázást láttunk.. a manőver-tréningeket csakis javasolni tudom minden hajózni vágyónak, hogy elkerüljék a hasonlókat.
Leadtuk a hajónkat, összepakoltunk a másnap reggeli induláshoz, koccintottunk párat a hetünkre.. sajnos eljött a túra vége. Ez mindig szomorú pontja az útnak.
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Nincsenek hozzászólások.
Kommentezéshez lépj be, vagy regisztrálj! ‐ Belépés Facebookkal